Mitt liv - Erika

Alla inlägg under april 2011

Av Erika - 28 april 2011 23:40

Tjabba tjena!

Nu har jag varit en sån där dålig bloggare igen och inte skrivit på ett tag. Så nu ska jag allt skriva lite och jag har en massa bra nyheter åt både er och mig! Bra va!?

Vi börjar med mig eftersom det är min blogg   


Jag har jobbat extra nu på mitt jobb i ett år ganska exakt. Vissa månader jättemycket och vissa månader knappt alls. Behöver jag säga att ekonomin känts rätt svajjig här ett tag. Men nu mina vänner händer det grejjer! Jag fick nämligen veta igår att jag kommer att få en tjänst... och inte bara en tjänst utan den jag vill ha till och med! Whohoo! Känns himla massa bra faktiskt. Nån krona mer i månaden leder det nog till. Och det gör inget. Känns tryggt det här. Fantastiskt. Jag älskar mitt jobb.


Så.   


Och eftersom det varit påsk och jag glömt av att ge er ett påskägg så ska ni här få en liten present. Eller, ni ska få möjlighet att ge er själva en påskpresent med lite rabatt från mig! Gå in på cocoo.se och frossa bland smyckena. Anger ni koden: easter så får ni 15% rabatt!      

 

Av Erika - 9 april 2011 23:07

Jadu, det blir inte mycket gjort när det blir lite gjort. Här på bloggen iaf. Tyvärr skapas inte inlägg av sig själv. Även om man ibland önskar att den skulle kunna skriva lite egna fyndiga inlägg iland och signera med mitt namn. Jaja. Det går ju faktiskt inte.


Jobbar skitmycket just nu. Jobbade först tio dagar i sträck, var ledig en dag, och nu jobbar jag elva dagar i sträck igen. Bara massa långa pass. Så jag är inte hemma så mycket. Och nej, jag har ingen flashig telefon med internetfunktion så jag kan inte ägna mina raster åt att blogga (tack och lov). Jag är jätteglad över att få jobba mycket. Saknar min lilla familj som jag inte får umgås med så mycket som jag vill... men min jobbfamilj är också bra!


Fick skjuts hem idag av snälla Erica och hennes karl. Det gjorde att jag kom hem mycket tidigare än vanligt. Skönt! Det var ljust ute när jag kom hem. Kors i taket. När Daniel kom hem grejade vi ute lite. Har flyttat in fyrhjulingen till grannens garage. Blev massa bra. Sen grejjade jag en del med veden. Bar en massa till altanen så slipper man kuta ut till vedboden i tid och otid. Förberedde en massa kartonger med vedflis också (bra att ha när man ska tända en brasa!). Så nu slipper jag hämta ved på massa många dar. Gillas! Man får passa på att utnyttja dom där rycken som (kommer alldeles för sällan) kommer ibland. Det vinner man på.


Nu ska jag ta in Gizmo som är ute och släppa ut Nattis lite. Sen blir det sova för imorgon väntar jobb för mig och innebandymatcher i Falun för Daniel. Han sitter förövrigt och sover i soffan redan   


God natt!

Av Erika - 4 april 2011 19:03

Hade en helt okej födelsedag. Inget direkt firande men bra ändå. Jag jobbade 11-22. Åkte hemifrån kring tio på morgonen och kom hem kring elva på kvällen. Började jobba tidigt igen dagen efter så det blev så. Men men, 27 år. Känns inte som något att hurra direkt för. Har fått fina presenter och blommor. Och många många gratulationer. Sånt värmer ändå.


Idag var vi ute och åkte en sväng på vår nya fyrhjuling. Kul att kunna åka iväg tillsammans. Än kan man inte åka runt så mycket i skogen, mest is och blötsnö där. Men en sväng blev det i alla fall. Sen åkte vi även förbi Husby Lanthandel. Köpte toapapper och en japp!


När vi kom hem var jag helt färdig. Tänk hur slut man kan bli av lite frisk luft! Somnade visst en stund på soffan medan Daniel spelade nåt tv-spel. Nu är han i Falun och tränar innebandy så jag passar på att få mig lite egentid. Jobbar tis-sön den här veckan och sen får vi se hur det jobbas nästa vecka, har inte fått schema än. Sånt är livet för vi extra-arbetare. Man vet knappt en vecka i förväg hur man jobbar. Men så länge jag får jobba mycket är jag nöjd. När lönen kommer den 15e är det alltid mycket roligare om den är högra än vad man räknat med än tvärtom. Det säger väl sig självt?


   Vårt nya monster

Presentation


Jag är 26 år och sambo med världens bästa Daniel. Vi har två hundar, Gizmo och Nattis. Jag är norrlänning men bor i Dalarna. Utbildad makeup artist med jobblängtan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Prenumerera på bloggen!

bloglovin

Presenttips!


Ovido - Quiz & Flashcards