Mitt liv - Erika

Alla inlägg under juli 2011

Av Erika - 18 juli 2011 15:14

Vaknade imorse med ryggont. Tydligen ligger jag som en skruv när jag sover. Hmm. Frågan är hur man ändrar på det. Svårt att ändra på beteenden när man sover liksom. Kliar frenetiskt på mina händer också när jag sover. Förövrigt jävlas mina händer med mig lite mer än vanligt nu också. Antar att det beror på regnet, regn brukar gör ont med min kropp. Jävla regn. 


Vi har inte ätit något idag. Inte bra. Finns kanske en anledning till att man varit lite halvgrinig. Fast jag väljer att tro att det är han som varit dum.


Och nu lyssnar jag på P1. Gustav Hammarsten sommarpratar. Att lyssna på sommarprat är trevligt. Helst skulle man väl sitta på altanen och lyssna på regnet samtidigt, men det blev inte så. Sånt som man borde ta sig tid til när man är ledig hela TVÅ dagar i sträck. Men jag vet inte, jag har inte gjort ett skvatt. Igår sov jag hela dan, verkligen heeeela dan. Antar att det behövdes för tröttkroppen.


Cyklade in till Husby lanthandel för en stund sen. Regnet hade uppehåll. Eller ja, det regnade lite men inte monsun som det blev en dryg halvtimme efter att jag kommit hem. Hann cykla dit, handla och cykla hem på endast en halvtimme. Ganska bra, Daniel hade räknat på att det skulle ta minst en timme för mig. Där fick han.


Jaja, det var jobbigt att cykla långt i regnet. Men det var tamejfan värt för att få lite mjölk i kaffet!


 


Av Erika - 16 juli 2011 22:34

Tycker det är dags för mig att blogga lite nu när gubben sitter och spelar hockey på playstation. Och ja... jag funderar på att ge lite tips! Från en tjej till er andra tjejer. Jag jobbar ju faktiskt med smink och skönhetsprodukter hela dagarna och det finns ju mängder av produkter ute på marknader. Jag har provat en sjuhelvetes (förlåt jag svärde) massa produkter, och har fulla badrummet med diverse parfymer, kroppskrämer, ansiktskrämer, nagellack, smink osv. Så här kommer några favoriter just nu (har så klart många fler men det får vi ta en annan gång!


1. Lait de gommage och Lait de dusch från Biotherm. Den första är en duschpeeling med en svag doft av citrus, den andra tillhörande duschmjölk. Perfekt för torr hy och man känner sig superfräsch efter!


2. Som ansiktsrengöring kör jag på Cleansing facial wash från Emma S. Den rengör bra. Men är man en torris, som jag egentligen är, så ska man vara noga med att ha en rejält återfuktande fuktkräm efter!


3. Schampo, Neccin är perfekt för torra skallar. Både jag och Daniel använder det. Går att köpa hos en frisör nära dig    för hundralappen. Och sen en treminuters hårinpackning från Aussie. Finns för alla hårtyper, färgat hår, torrt hår, frissigt hår, värmeskadat hår, lång och glanslöst... you name it. Ett måste när man duschar iaf. Jag använder mitt varje dag istället för balsam.


4. Och sen ett ansiktvatten från clinique. Vilken beror på din hudtyp såklart, finns för torr (grön), normal (lila) och fet/blandhy (rosa). Har du inte använt ansiktsvatten än så är det dags att börja. Du kommer bli överraskad över hur mycket skit som fastnar i ansiktet efter en dag. Några droppar på en bomullspad och badda över ansiktet! Ansikttvål öppnar upp porerna och djuprengör. Det ansiktvattnet gör är att det stänger porerna och tar bort smutsrester.


       


Ja det var det för den här gången. Lite duschtips sådär. Nu ska jag sova. God natt!


Av Erika - 13 juli 2011 13:18

Har tokledigt idag. Så där mitt emellan en massa jobb. Den här sommaren har jag ingen semester och det suger ju litegrann. Jag vill äta jordgubbar på en solig altan, åka en massa fyhjuling i skogen med Daniel och åka till Umeå. Men med en massa funderingar har jag kommit fram till att jag kan göra allt det där i höst också. Kanske inte är lika varmt då men det kan jag ta. Solsting kan jag få nästa sommar, och nästa och nästa osv. Saken är den att jag faktiskt får ta en massa extrapass över sommaren och det gör ju inget när man endast har en tjänst på 75%. (Höhö, har nog aldrig jobbat endast 75% på en månad men skit samma).


Igår kväll klippte jag klorna på båda hundarna. Det görs alldeles för sällan och aldrig riktigt tillräckligt bra. Men nu blev det gjort igår iaf. Är det inte så att man aldrig riktigt gör ett tillräckligt bra jobb med sina djur. Enligt en själv iaf. Jag tror att våra hundar mår bra, men visst skulle dom behöva gå ut på promenad oftare, busa på gården oftare och kasta pinne, klippa klorna oftare, osv osv osv.

När Ria dog tänkte jag mycket på allt som jag gjorde fel med henne. Men å andra sidan måste jag ju ha gjort något rätt. Hon var världens snällaste och gladaste lilla vovve. Saknar henne varje dag.


Jag sov lite för länge idag som så många gånger annars när jag är ledig. Den tanken slog mig direkt när jag vaknade. Men lika snabbt som den tanken kom, kom jag på att det gjorde abselut ingenting. För när man är ledig får man göra precis vad man vill. Så är det. Jag lovar.


Och nu lyssnar jag på P1, sommarprataren jag lyssnar på idag är Underbara Clara. Jepp.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är 26 år och sambo med världens bästa Daniel. Vi har två hundar, Gizmo och Nattis. Jag är norrlänning men bor i Dalarna. Utbildad makeup artist med jobblängtan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Prenumerera på bloggen!

bloglovin

Presenttips!


Ovido - Quiz & Flashcards