Mitt liv - Erika

Alla inlägg under februari 2011

Av Erika - 21 februari 2011 19:35

Skönt att vara lite ledig ibland. Just nu är jag inne i en fyra dagars ledighet. Grymt! Gör inte allt för mycket på dagarna. Sovmorgonarna är helt fantastiska! Idag har vi varit på fyrhjulingsjakt hela dagen. Vi ska köpa en när vi väl hittar rätt. Kommer bli en mysig sommar! Utflykter och skogsturer. Underbart. Och en plog på vintern är ju inte helt fel heller. Det kommer säkert bli jättebra!


Just nu är jag och hundarna ensamma hemma för Daniel är på innebandyträning. I helgen blir det visst matcher i Eskilstuna så det är viktiga träningar nu. Jag stannar hemma i helgen ändå faktiskt. Jag brukar följa med men den här helgen ska jag jobba och någon måste ju ta hand om vovvarna så det får bli så den här gången. Blir säkert bra även om det kommer bli tokatomt på nätterna. Jag får väl sova med hundarna i deras sängar kanske   


Fryser som attan efter vår lilla åktur med en av fyrhjulingarna. Jag lovar, snoret sprutade och ögonen tårades och ansiktet var helt rött av köld när man åkte fram där. Istappar hängde från näsan kändes det som. Hurvas!!  

Av Erika - 6 februari 2011 21:41

Hej hej,

är på besök hos min familj i Umeå i några dagar. Så otroligt mysigt att få träffa mamma, pappa och storasyrran. Tyvärr blir det ju så då man flyttar nästan 60 mil bort att man ses otroligt sällan. Jag är van att träffa dom ofta annars, speciellt syrran. Bara känslan att ha dom nära är betryggande på något vis. Jag kom hit på fredag morgon efter nästan 12 timmar på resande fot.


Klockan halv åtta åkte jag hemifrån på torsdagmorgon. Jobbade 9-15 och sen åkte jag tåg till stockholm som gick kring 18tiden. Framme ca 20.30 på centralen(tåget var försenat en kvart) och min buss mot umeå gick 21.15 Efter lite vims runt på centralen hittade jag till bussterminalen.Dom håller ju på bygga om på centralen! Det gjorde mig jätteförvirrad... och stressad. Men jag hittade rätt iaf, det var ju viktigast. Kom fram till umeå 06 på fredagmorgon. Gick hem till syrran och där sov jag till 10. Skönt att få sträcka på benen efter den långa bussresan vill jag lova!


På fredag kväll åt jag middag tillsammans med Sara, Anna och Kickan. Mina tre allra finaste vänner. Det kändes som förr! Hur mysigt som helst. Åt paella med räkor och gröna musslor (jag hoppade över musslorna men dom var tydligen "to die for") och ett glas vitt vin till. Det är jättesällan vi ses allihopa då vi dom senaste åren bott i olika städer. Och ja, det gör vi ju fortfarande... kul att alla hade tajmat samma helg att besöka umeå!


På lördagen träffade jag mamma på stan och vi shoppade en tidig födelsedagspresent till syrran som fyller år den 15e februari. Sen mötte syrran upp oss på Lottas där vi åt en grymt god lunch. Efter maten gick vi hem till mamma och bara hängde. Pratade och så. Trevligt. Matkoma, haha! Sen svängde jag förbi hemma hos Sara där hon hade fest. Kul att träffa kompisar man inte sett på ett år. Men visst känner man sig stel och tråkig när alla är på kalashumör med X antal vin i kroppen och partyklänningen på. Jag drack vatten. När dom gick vidare ut på krogen gick jag hem. Och sen blev det sängen.


Idag tog jag sovmorgon till halv tolv. Skööönt! Jag och syrran gick iväg till coop och handlade pytt i panna som vi åt till lunch. Sen blev det dusch och tillfixning eftersom pappa skulle bjuda oss på middag på scandic plaza. Han hämtade upp oss och sen blev det supergod middag i form av entrécote med pommes och cola/bubbelvatten. Syrran åt fylld canneloni (såg också gott ut!). Nina och Jonathan var också med. Var iaf väldigt trevligt och sen fick vi skjuts hem igen. På kvällen har jag och syrran spelat Alfapet och hon spöade mig   


Får se vad morgondagen bjuder på. Vi funderar på att gå ner en sväng på stan och kika lite. Ta en fika eller nåt. 20.30 börjar min resa hem till dalarna. 


Har haft några jättefina dagar här uppe i Umeå men klart jag saknar mina hundar och min älskling! På tisdag morgon ses vi!!!!   


Umeå

Presentation


Jag är 26 år och sambo med världens bästa Daniel. Vi har två hundar, Gizmo och Nattis. Jag är norrlänning men bor i Dalarna. Utbildad makeup artist med jobblängtan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Prenumerera på bloggen!

bloglovin

Presenttips!


Ovido - Quiz & Flashcards