Mitt liv - Erika

Alla inlägg under december 2010

Av Erika - 21 december 2010 23:04

Har blivit mycket jobba nu i december, jag har varit ledig tre dar bara hittills tror jag. Men det är jätteroligt faktiskt. Ja, det är jobbigt för en snortrött människa som jag att kliva upp på morgnarna, men när jag väl kommit fram till jobbet är det mest bara kul. Särskillt kul när man hinner komma ifrån kassan lite och får komma ut på golvet och hjälpa kunderna, önskar det fanns mer tid till sånt. Det är roligt att hjälpa killar i troshavet när dom ska köpa present till sina flickvänner, eller herrarna som ska köpa dyra parfymer till sina fruar, eller tjejerna som ska köpa ny köksutrustningar. Mest bara kul faktiskt.


  


Här hemma är det jul. Vi klädde julgranen igår och det har varit paketinslagning för fulla muggar. Mysigt så man smäller av nästan. Hundarna mår gott framför brasan (dom badar bastu som jag brukar säga) och julmusiken står på högsta volymen. Som det ska vara med andra ord.         


Av Erika - 10 december 2010 19:49

Visste du att var tionde barn känner oro inför julen? Inte för att tomten ska ge fel julklappar. Utan för att han vinglar så konstigt.


Alkoholkonsumtionen är i dag hög bland vuxna runt om i landet. Runt 385 000 barn växer upp i Sverige med föräldrar som har ett riskfyllt drickande. Ännu fler barn känner obehag under julen. Barn till normaldrickande föräldrar. För när mammas kramar plötsligt känns annorlunda, när fasters skämt blir omöjliga att förstå eller när morfar luktar så konstigt, då står inte längre julen för en trygg gemenskap.



Vi vill göra skillnad – vill du?

Vi vill få fler vuxna att avstå alkohol under julhelgen och genomför även en rad alkoholfria aktiviteter för barn och ungdomar runt om i landet.



Ställningstagande

Ta ställning du med och skippa alkoholen i år! Om du kan lova att avstå alkohol över 2,25% under julafton, juldagen och annandagen räknas det som ett ställningstagande. Även om du själv inte kommer att fira jul tillsammans med barn så kan du göra ett ställningstagande i solidaritet med alla de barn som växer upp i hem med missbruk.


Aktiviteter
Det ska vara kul med jul! Men när gårdar och fritidsaktiviteter stänger under julen försvinner ett andningshål för många barn som lever i missbrukarfamiljer.
Vit Jul genomför därför en rad roliga aktiviteter runt om i landet där alla barn är välkomna – de som verkligen behöver det och de som bara vill komma iväg och ha roligt. Klicka på Sverigekartan på startsidan och se vad som händer i just din kommun!


Läs mer på vitjul.se/  

Av Erika - 9 december 2010 19:46

Harreguuud. Det börjar nästan bli dags att handla julklappar. Vi ligger helt klart efter med det i det här hushållet. Och nu jobbar jag ju jämt eftersom det är juletid och alla andra shoppar som galningar. Jag säljer som en galning istället   


Däremot är jag väl inte den som handlar julklappar till hela världen direkt. Dom närmaste får, resten får en extra tanke åt deras håll och ett julkort. Det är inte snålhet, det är fattigdom (lätt överdrift).


Egentligen, för att låta lite extra klyschig, så har jag redan fått den finaste presenten jag kunde ha fått i år. Jag får leva med världens bästa kille och två underbara hundar, och jag har inte mått så här bra på länge! Det är fint det vi har... faktiskt.  


All I want for christmas is you...

Av Erika - 4 december 2010 21:57

Jobbar på. Därför blir det heller inte jättemassa bloggande. Men det är nog ingen som gråter över det direkt. Har stått på modeavdelningen på Åhléns hela veckan. Idag hade vi spcielerbjudande på morgonrockar och fy tusan vad folk nappade på det! Jag har sålt hur många som helst. Julklappar du vet.


När jag skulle hem gick det trögt. Slutade halv fem och tåget gick fem i sex. Så jag gick till Elgiganten och Onoff och jämförde priser på Grand Turismo 5 som Daniel var sugen på. Onoff vann med bäst pris. Sen gick jag till ica och köpte 2kg ris och en festis. Och sen traskade jag vidare till tåget, jag var väl framme ca 40min innan tåget skulle gå. Ja, bara för att få reda på att tåget var framflyttat en timme. Och ingen personal från SJ fanns på plats och ingen information på tavla eller högtalare kom. Kul, man väntar en och en halv timme på att få åka hem och sen ska man få vänta en timme till. Och det skulle inte förvåna mig om dom senarelade tåget ytterligare. Det brukar väl vara så (med risk för att låta bitter). Daniel kom i alla fall och hämtade mig, snällingen.   





Han fick en present för besväret i bilen lite senare dock...



en t-shirt med en stor bild med mig på. Vad trodde du?   


Det blev rullkebab för min del till middag och nu sitter min käre sambo och spelar tv-spel för glatta livet. Grand Turismo 5. Ska tydligen vara bra. Men för min del blir det inget spelande, nu ska jag duscha. Jobba imorgon igen!

Presentation


Jag är 26 år och sambo med världens bästa Daniel. Vi har två hundar, Gizmo och Nattis. Jag är norrlänning men bor i Dalarna. Utbildad makeup artist med jobblängtan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Prenumerera på bloggen!

bloglovin

Presenttips!


Ovido - Quiz & Flashcards