Mitt liv - Erika

Alla inlägg under mars 2011

Av Erika - 23 mars 2011 15:20

Börjar väl bli dags för mig att knåpa ihop en önskelista. Om en vecka fyller jag 27år. Japp, åren går fort. Slänger upp lite bilder på sånt jag kommit på hittills. Sen önskar jag mig självklart en massa dyyyyra grejer som jag inte ens lägger upp. Jag blir bara besviken om jag inte får det, haha. Men har du en massa pengar över kan du alltid få renovera vårt hus, köpa en stooor varmvattenberedare, bjuda mig på en resa till ett varmt land osv. Vore fint av dig.

 
Ett frisörbesök!   

En pacman-ring från Cocoo.se! 


 

En blus från hm!

 

   

Klänning från Mandeldesign.se!

 

   

Klänning från Kii.se!   

Blus från Nelly.com!

Av Erika - 23 mars 2011 13:33

Tjenare tjenare

Idag är jag ledig och det känns rätt strålande. Daniel anklagar mig för att vara förkyld men det tycker inte jag. Känner mig helt fasigt pigg idag... med viss hjälp av ett par stora koppar kaffe.


Idag är tanken att vi ska möblera om i sovrummet. Vi har gjort det ett par gånger tidigare men det blir liksom aldrig bra. Rummet är för långsmalt. Men men, skam den som ger sig. Förra helgen hade vi storstädning här hemma eftersom jag var ledig. Det var välbehövligt och fy tusan vad skönt det är nu när det är gjort. Det blir visserligen dammigt på en gång här hemma eftersom vi har två dammbollar vid namn Gizmo och Nattis. Men det är ju faktiskt inte dom som drar fram alla grejer som står precis överallt. Så allt är inte deras fel. Nu är det halvfint här hemma i alla fall. Vi får väl hoppas på att sovrummet blir bra sen också.


Daniel sitter framför tvn och spelar Sim City. Nåt dataspel från 90talet. Jag kokar korv. Äta bör man annars dör man. Typ.


Man får liksom se till att få lite saker gjort när jag är hemma idag. För sen jobbar jag resten av veckan. Men det är roligt. Så jag klagar inte det minsta. Och en saksom oroat mig lite är att jag trott att jag skulle få restskatt. Men tack och lov får jag inte det!! JAAAAAA! Känns osm jag vunnit på lotto. Men nja. Så länge man slipper betala tillbaka är man ju nöjd.


Okej, ropar som pappa när vi var små: MAAAAAATEN ÄR KLAAAAAAAR!

Av Erika - 14 mars 2011 14:03

Får vissa pikar om att jag skriver för sällan på min blogg. Och ja... det ska väl erkännas att det gått lite trögt med skrivandet på sistone. Men men, ibland kommer det inlägg i alla fall. Kunde varit sämre?


Har jobbat ganska mycket, synd bara att det blir många kortdagar på jobbet. När jag väl är där vill jag gärna jobba länge eftersom det är så lång restid. Sitter oftast och väntar på buss/tåg en timme också. Halvdrygt att komma till Borlänge klockan 9.15 när jag börjar jobba 12 och åka hem 17.56 när jag slutat jobba 16. Men jag trivs så jäkla bra på mitt jobb. När jag går från resecentrum och får syn på Kupolen så blir jag glad i hela kroppen. Det är roligt att jobba!


Annars har vi haft det lite halvkämpigt hemma då det varit mycket höga räkningar och trasig varmvattenberedare och trasigt kylskåp. Allt går, men det är trögt med motgångar. Nu har allt löst sig (tillfälligt iaf) och det är skönt. Jag är glad att jag har Daniel, han är bra på att ordna upp kaos. Även jag kan vara kaos ibland, men då ordnar han upp mig med. Bra kille det där.


     Vi är ett vackert par.


Idag har jag en ledig dag och det känns rätt skönt faktiskt. Skönt att få gå runt utan smink och bh och klä sig i mjukiskläder. Haha, är lite sluskig när jag är hemma.

Idag lyser solen och vi ska väl gå ut på gården om en stund och försöka hacka lite is från altanen och sånt. Det är så fantastisk att få se snön smälta bort. Jag är tokless på snö. Mindre kul att man så tydligt kan se alla bruna bomber smälta fram dock. Får ta en runda senare med hink och skopa upp. Man vill ju kunna gå barfota i gräset sen i sommar. Åhhh, jag längtar! (efter sommaren, inte bajsplockningen).


Jaja, det var allt för den här gången! Vi hörs nog av snart.

Presentation


Jag är 26 år och sambo med världens bästa Daniel. Vi har två hundar, Gizmo och Nattis. Jag är norrlänning men bor i Dalarna. Utbildad makeup artist med jobblängtan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Prenumerera på bloggen!

bloglovin

Presenttips!


Ovido - Quiz & Flashcards